Min tur i siffror

Totalt antal dagar: 81

Dagar då jag paddlat: 64 (Två dagar har jag varit ute och vänt för att se efter hur vädret är men de räknar jag inte med här.)

Totalt distans: 2379 kilometer

Distans per dag: 29,37 kilometer

Distans per dag då jag paddlat: 37,17 kilometer

Total tid i kajaken: Cirka 470 timmar

Antal tältnätter: 53

Antal övernattningar på vandrarhem: 14

Antal övernattningar hos vänner: 14

Antal dagar då jag önskade att jag var någon annanstans: Cirka 3

Antal gånger då jag varit rädd/känt obehag: 2

Antal sälar: Oräkneligt (Första första dagen, sista näst sista dagen)

Havsörnar: 3

6 svar to “Min tur i siffror”

  1. Gert Says:

    Hej!
    Hur räknar du ut hur långt du paddlat, har du GPS eller mäter du på kartan?
    Vad hände när du ville vara någon annanstans, respektive kände rädsla?
    Landkrabban Långfärdscyklisten

    • Peter Says:

      Jag hade GPS i början men den överlevde inte hela paddlingen så efter det har jag mätt på kartan och använt mig av mättjänster på webben. De dagar jag var rädd var utanför Torö och Skagsudde. Sen hade jag väl någon dag då jag bara längtade hem också. 🙂

  2. jj Says:

    Hur många ägg?

    • Peter Says:

      Om vi säger att det blivit ett 6-pack 2 av 3 dagar på turen så skulle det i sånt fall bli lite drygt 300 ägg. Det låter väl inte så mycket?

  3. andreas Says:

    vad var det som gjorde dig rädd? Har funderat på paddla streckan men känner jag vill skaffa lite mer paddlingsvana i havet först. Har bara paddlat i älvar och sjöar än så länge och tanken på att korsa större vikar nån km ut i havet skrömmer mig. Gjorde du det, tex rakt över hanöbukten och liknande?

    • Peter Says:

      Hej!
      Ja, de lite längre passagerna skrämde så klart men vid samtliga dessa hade jag bra väder och blev relativt lugna. Ut till Hanö och in till land igen minns jag det som att jag hade helt platt vatten. Utanför Torö och vid ett tillfälle lite längre norrut byggde det och upp riktigt stora vågor som jag inte var beredd på och det var vid de tillfällena jag var rädd. När det väl kändes för stort var jag i sådana lägen där jag inte riktigt visste vad jag skulle göra åt saken och var på sätt och vis tvungen att bita ihop och paddla igenom det. Det gick inte vända om, även om jag vid det senare tillfället lyckades ta mig in i skydd bakom ett par öar. Hade jag varit lite mer försiktig hade jag kunnat undvika båda dessa situationer. Antingen genom att ta en annan väg, eller genom att avvakta lite och stanna kvar på land tills att det hade lugnat ner sig. Hoppas det gav en lite bättre förståelse av vad det handlade om och lycka till med dina egna förberedelser. Det är en fantastisk tur!
      /Peter

Kommentera

