Jag kunde inte släppa tanken på Finland

Jag har precis avslutat en 81 dagar lång paddling längs den svenska kusten men jag känner mig inte mätt på paddling för det. Nyfikenheten och viljan att vara ute ett tag till finns där, kroppen känns bra och nu börjar dessutom hösten smyga sig på och det skulle vara härligt att få se den årstidsväxlingen från kajaken. Visst har jag haft dagar då det känts lite tyngre och ett tag var jag helt inställd på att det skulle vara slut i Haparanda. De sista dagarna, och nu när jag kommit hit, har det dock känts annorlunda. Eftersom jag fortfarande är sugen på mer paddling och jag redan har alla saker på plats har jag därför beslutat mig för att fortsätta ner längs den finska kusten.

Idag har jag provianterat, köpt en sticka till laptopen så att jag kan fortsätta blogga och inhandlat kartor för den finska kusten. Imorgon bär det av. Har ni inte heller fått nog av paddling så är det bara att ni följer mig här! www.blavitabandet.wordpress.com

13 svar to “Jag kunde inte släppa tanken på Finland”

  1. Magnus Says:

    Kör hårt grabben! Du e en inspiration!

  2. bitte boström Says:

    Har föjlt dig sedan du passerade här utanför Kullaberg och ser med glädje fram emot att även få följa dig ner längs finska kusten.
    Ha en fantastisk resa och njut!
    Bitte Boström

    • Peter Says:

      Hallå Bitte! Kul att du hittade bloggen och att du följt mig hela sommaren. Hoppas kunna blogga på liknande sätt här ifrån Finland så det är bara att hänga med. 🙂

  3. Christina och Thorsten Says:

    Congratulations! We have been following your blog ever since we met you at ”Kustcamp Ekön”. Greetings from two german air traffic controllers with a bunch of children 😉

  4. Lena Lindgren Says:

    Gillar stilen! Håller tummarna för att allt går bra.
    Men fiskar du något?

    • Peter Says:

      Härligt att ha dig med Lena! Linan ligger i kajaken men jag har tyvärr fortsatt svårt att få till de där fiskestunderna. Ska försöka bättra mig!

  5. Östen Says:

    Paddla på Peter. Du verkar ha funnit ett vinnande tempo och ett sätt att fatta förnuftiga beslut under resans gång, som gör att du når resultat. Jag kommer att nyfiket att följa dig även under denna etapp.

    När du når Helsingfors bjuder jag dig på en middag för 500 kr. Östen

    • Peter Says:

      Ja det känns som att jag hittat en bra rytm och jag har också fått lite ny energi av att paddla med Erik. Att paddla och tälta tillsammans med honom har också gett mig lite idéer kring vad jag kan ändra på för att min egen färd ner längs den finska kusten ska bli ännu smidigare och bekvämare. Kort sagt, det ska nog gå bra det hör och jag ser fram emot den där middagen i Helsingfors! 🙂

  6. Therese Iversen Says:

    Wow! Du är ju fenomenal! Och din blogg är ständigt en fröjd att läsa! Gratulerar till ankomsten till Haparanda och lycka till på den fortsatta färden! Blir det så att du tar dig hela vägen tillbaka till Stockholm med kajaken och passerar Norrtälje på vägen bjuder jag på grillmiddag och en natt i gäststugan om du har vägarna förbi!

    • Peter Says:

      Haha härligt! Ok, vi får se om jag kommer förbi med kajaken då. Om inte annat så kanske jag blir tvungen att paddla lite längre fram i höst för att dämpa abstinensen och då ligger ju Norrtälje alltid fint till. 🙂

  7. Katrin Says:

    Men du är ju tokig!!
    Här är det snart dags för en andra tripp till Gävle, sällskapet blir dock inte lika trevligt.
    Lycka till!
    /katrin

Kommentera

